A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Résultat de la recherche
23 résultat(s) recherche sur le mot-clé ' Intelligence artificielle ' 




Simon Collin ; Alexandre Lepage ; Léo Nebel 2023Although studied since the 2000s, the issues raised by artificial intelligence (AI) systems in education are currently receiving increasing attention in the scientific literature. However, obtaining a comprehensive overview is challenging due to[...]Simon Collin ; Emmanuelle Marceau 2022Si l’intelligence artificielle (IA) suscite un intérêt certain en enseignement supérieur, la réflexion éthique et critique sur les enjeux qu’elle soulève dans ce contexte particulier est moins avancée, de sorte qu’« application technique » et « [...]Canopé 2024Comment accompagner les élèves à leur utilisation éclairée et éthique ? Animé par Yann Houry, directeur de l’innovation pédagogique et technologique au Lycée Français International de Hong Kong, ce module explore des utilisations concrètes des I[...]Canopé 2024L’intelligence artificielle a un impact sur l’enseignement. Comment intégrer les IA génératives dans une pédagogie active ? Comment guider les élèves vers une utilisation responsable et éthique, tout en développant leur esprit critique ? Partici[...]École branchée 2023Ce répertoire propose une liste d'outils et ressources pratiques utilisant l'IA pour soutenir l'enseignement et l'apprentissage.The potential for using artificial intelligence in education to assist teachers and enhance learning is profound. Here’s an overview, plus examples of how AI is being used in education today.Zachari Swiecki ; Hassan Khosravi ; Guanliang Chen ; Roberto Martinez-Maldonado ; Jason M. Lodge ; Sandra Milligan ; Neil Selwyn ; Dragan Gašević 2022In this paper, we argue that a particular set of issues mars traditional assessment practices. They may be difficult for educators to design and implement; only provide discrete snapshots of performance rather than nuanced views of learning; be [...]Thomas K. F. Chiu 2024Higher education is crucial for producing ethical citizens and professionals globally. The introduction of generative AI (GenAI), such as ChatGPT, has posed opportunities and challenges to the traditional model of education. However, the current[...]Fan Ouyang ; Mian Wu ; Luyi Zheng ; Liyin Zhang ; Pengcheng Jiao 2023As a cutting-edge field of artificial intelligence in education (AIEd) that depends on advanced computing technologies, AI performance prediction model is widely used to identify at-risk students that tend to fail, establish student-centered lea[...]Xuesong Zhai ; Xiaoyan Chu ; Ching Chai ; Morris Jong ; Andreja Istenic Starcic ; Jonathan Spector ; Jia-Bao Liu ; Jing Yuan ; Yan Li 2021This study provided a content analysis of studies aiming to disclose how artificial intelligence (AI) has been applied to the education sector and explore the potential research trends and challenges of AI in education. A total of 100 papers inc[...]According to various international reports, Artificial Intelligence in Education (AIEd) is one of the currently emerging fields in educational technology. Whilst it has been around for about 30 years, it is still unclear for educators how to mak[...]Ilkka Tuomi ; Yves Punie ; Riina Vuorikari ; Marcelino Cabrera | [S.l.] : Publications Office of the European Union | 2018This report describes the current state of the art in artificial intelligence (AI) and its potential impact for learning, teaching, and education. It provides conceptual foundations for well-informed policy-oriented work, research, and forward-l[...]Compilatio 2023A l'ère de l'utilisation de l'Intelligence Artificielle génératrices de texte, quelles sont les défis éthiques et les stratégies de prévention pour promouvoir l'intégrité académique ?2024La mise à disposition à l’école d’outils basés sur l’intelligence artificielle bouscule les pratiques enseignantes. Ou en tout cas, elle les interroge. Pourquoi ? Parce qu’ils automatisent certaines taches évaluatives de l’enseignant et parce qu[...]